close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לשלם ביטוח פנסיוני למטפלת? יש לנו אפליקציה במיוחד בשביל זה

מערכת שורשכא אב, תשפא30/07/2021

דרכים לתשלום ביטוח פנסיוני למטפלות... בעזרת המחשוב

תגיות:
צילום: freepik

מעסיקים, חייבים להפריש כספים לטובת תשלום ביטוח

צילום: freepik
פנסיוני למטפלת. החובה חלה לאחר שהמטפלת עבדה שישה חודשים אצל אותו מעסיק, ולא הגיעה עם תיק פנסיה קודם ממעסיק אחר שאצלו עבדה קודם לכן. מטפלת שכבר יש לה ביטוח פנסיוני, זכאית להיות מבוטחת מהיום הראשון שבו החלה לעבוד אצל המעסיק החדש.

חלק מההפרשות לביטוח הפנסיוני הן על חשבון פיצויי פיטורין עתידיים. על המעסיק, להקפיד על חובת הפרשה לביטוח הפנסיוני, על מנת להימנע מתביעות. הפרשת הפנסיה והזכויות של המטפלת, מגיעים לפי סעיף 14 בדיני עבודה.

מתי יש להפריש דמי ביטוח פנסיוני למטפלת?
כאשר מטפלת מתחילה לעבוד אצל מעסיק, 6 חודשים ראשונים המעסיק לא ישלם את תשלום חובה של ביטוח פנסיה למטפלת, רק בתום 6 חודשים עליו יהיה להפריש לה את הסכום. מיום תשלום המשכורת יש להעביר תוך שבוע ימים את דמי הביטוח הפנסיוני. המעסיק, ינכה את שכרה של המטפלת מסכום השכר החודשי. יש לדעת, כי הביטוח הפנסיוני, יועבר לקופה שאותה בוחרת המטפלת. ההפרשה לפנסיה, מתחילה מגיל 20 עבור נשים ולברים מגיל 21. ישנן חברות ביטוח רבות, אשר החלו להציע שירות יעיל של תשלומי פנסיה, עבור מטפלות. שירות זה, נעשה באופן מקוון באמצעות האינטרנט.

מצאו ביטוח פנסיוני מקיף עבור המטפלת שלכם
שימו לב, מה מציעה חברת הביטוח ואם המטפלת שלכם כבר הפכה לחלק מהמשפחה, יש לדאוג כי הפוליסה תכסה הכול.ישנם יתרונות של הפרשות בגין תשלום ביטוח פנסיוני למטפלת, היות ומדובר על חיסכון של זמן למעסיק. תוכלו כמעסיקים, לקבל תזכורות בדבר העברות הכספים, תשלומים אוטומטיים שהועברו מהחשבון שלכם בבנק. יש לעדכן את המשכורת של המטפלת ולדאוג למסמכים חשובים כגון טופס 161. שימו לב, כי גם אם מדובר על מטפלת שעובדת חלקית, למשל כמה ימים בשבוע, יש לשלם עלי הפרשות לביטוח הפנסיוני.שליש מהמשכורת שהיא החלק של המטפלת, יועבר לטובת הביטוח הפנסיוני. על המעסיק לשלם את כל הסכום והחוק מתיר למעסיק, לנכות משערה של המטפלת את חלקה.

שיעורי הניקוי של ביטוח פנסיוני למטפלת הוא 6% וכן, 6.5% הפרשות המעסיק לתגמולים. היום, לא ניתן לחיות מכספי הביטוח הלאומי בכבוד, למי שפורש לגמלאות. זו הסיבה כי חוק זה ניתן, על מנת שהמטפלת בגיל הפרישה, תוכל להתקיים בכבוד.על מנת שאתם תהיו שקטים, העובדת תוכל להמשיך בעבודתה ללא חשש וגם בביטחון מלא, מומלץ כי תבטחו אותה בביטוח פנסיוני למטפלת.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה